Friday, March 27, 2009

Er jeg en dårlig mor?

Pernille er ikke det gladeste barn i vuggestuen i øjeblikket - hun er glad der hjemme og når jeg aflevere hende om morgenen, men hun er ikke glad længere, når vuggestuen er fyldt med 15 børn under 3 år.

Pædagogerne synes hun skal have lov til at have alene-fridage sammen med mor eller far, så hun ikke bare føler sig som en af mængden, men mor er lidt stædig, fordi det ikke er et problem hjemme, men kun et problem ovre i vuggestuen. Det er jo ikke mor/far der har besluttet at der skal være 15 børn på en 12 børns stue indtil 1. maj, hvor der er 4 børn der kan rykkes videre i insitutionen.

Så mor synes jo at vuggestuen må finde ud af, hvordan de gør nogen andre ting med de "store", så de ikke føler sig overset og i vejen, når de "små" skal nurses.

Er jeg bare for stejl, og bør jeg tænke mere i hvordan jeg ændre i vores hverdag, så vi kan gøre det nemmere for vores lille datter at være en af de store på en overfyldt stue.

Jeg synes jo ikke at det er ok, at jeg skal bruge ferie for at vores datter ikke skal være ked af at vuggestuen har taget (synes jeg) for mange børn ind, især når der er skåret ned i antallet af voksne, så der nu kun er 3 voksne (midt på dagen !). Jeg vil selvfølgelig gerne være der for Pernille, men jeg tror bare ikke at det ændre noget at hun får en fridag eller to - det ændre jo ikke på forholdene i vuggestuen....

Er jeg en dårlig mor?????

6 comments:

Louise said...

Hej søde Louise

En dårlig mor... NEJ, men en mor som sætter sig op imod de konsekvenser, som staten sætter for institutionerne. Det er umiddelbart en hård kamp at tage. Hvad kan man så gøre for sit eget lille pus...?? Udnytte sin familie, så det bliver korte dage... Er det acceptabelt? - Nej! Jeg glæder mig over, at det ikke er en situation, som hun skal være i de næste år.

Familien Johansen said...

Hej søde Louise.

Tak. Ja hun skal heldigvis snart videre - men jeg synes det er urimeligt at det skal gøres til mit problem at de ikke er folk nok.

kh Louise

Unknown said...

du er aldrig nogen sinde en dårlig mor og du har da de mest vidunderlige børn...

Signe said...

jeg er helt enig!
DU ER EN GOD MOR!!!

Tro Håb og Kærlighed said...

Du er en dejlig mor! Og jeres børner de fineste små mennesker. Af handle-muligheder mener jeg der fx. er: privat dagpleje, deltagelse i forældre-bestyrelses-arbejdet, politisk aktion med kontakt til pressen og lokale politikere, forældre-aktion. Der skal fokus på de dårlige forhold vi giver vores børn - gamle og syge. Jeg har fuld forståelse for hvis du/I ikke orker - men nogen skal. Alt for meget fortsætter ned ad bakke, fordi vi ikke skal bruge institutionerne, sygehuset, plejehjemmet så længe. Egentlig går jeg ind for, at bedsteforældre skulle have lov til at sidde i institutions-bestyrelse - så skulle I bare se løjer!

Louise said...

Ja lad os få nogle seriøse bedsteforældre på banen. Det tror jeg du her ret i Charlotte...
Men ja det er dybt uretfærdigt, at det er borgerne, som skal straffes for den politiske indsats eller mangel på samme. Og det kræver sit (med 4 børn) at stille sig op og råbe politikerne op i forhold til problemet.

God påske (ferie) til jer alle.

Knus